Jednym z pierwszych druków jaki spotyka na swej drodze przyszły przedsiębiorca rozpoczynająca jest CEIDG-1. Formularz wypełnić i złożyć można stronach elektronicznej platformy usług administracji publicznej, oraz na stronie ifirma.pl/ceidg.
Formularz rejestrujący do CEIDG można uzupełnić za pomocą Internetu. To bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ e-deklaracja synchronizuje każde następne pole do danych zawartych w tych już wypełnionych, a co więcej, kontroluje zgodność wpisywanych treści.
Jest możliwość oznaczenia druku zgłoszeniowego CEIDG-1 podpisem elektronicznym, jeśli taki posiadamy. Jeśli nie, można uzupełnić zgłoszenie (bez logowania), potem wydrukować, podpisać i dostarczyć do właściwego ze względu na miejsce zamieszkania Urzędu Gminy. Naturalnie można poprosić w Urzędzie o papierową wersję dokumentu, tam ją wypełnić, podpisać i złożyć, a pracownik Urzędu wprowadzi za nas wszystkie dane do systemu.
Ostatnim wyjściem jest uprzednie wyrobienie tzw. profilu zaufanego, który należy potwierdzić osobiście (jedynie raz), najlepiej w najbliższy Urzędzie Skarbowym, aby w przyszłości móc wielokrotnie wysyłać i aktualizować wszystkie dostępne formularze bez wychodzenia z domu.
Profil zaufany zakłada się na platformie ePUAP.
Jak pisaliśmy na początku, istnieje również możliwość skorzystania z bardziej przyjaznego formularza CEIDG przygotowanego przez jeden z portali księgowości internetowej.