Tryb składania wniosku CEIDG-1
Wniosek CEIDG-1 można złożyć:
a) Przez stronę CEIDG
Wniosek o wpis do CEIDG najwygodniej można złożyć przez internet. W tym celu najeży zarejestrować się na stronie ministerialnej prod.ceidg.gov.pl , wypełniamy formularz CEIDG-1 i podpisujemy go elektronicznie za pomocą bankowości internetowej, Profilem Zaufanym lub podpisem elektronicznym.
b) Przez stronę banku
Wniosek online można również złożyć poprzez bankowość internetową wybranych banków.
c) Wypełnienie wniosku online i złożenie w urzędzie
Wniosek można wypełnić online na stronie CEIDG, a następnie podpisać go osobiście w urzędzie. Po wypełnieniu wniosku nie ma konieczności drukowania. Wystarczy, że zapamiętamy kod (numer wniosku), który pojawi się po wypełnieniu na stronie CEIDG.
d) Przez telefon
Wniosek o wpis do CEIDG można wypełnić również przez telefon z infolinią Centrum Pomocy (tel.: 801 055 088 lub 22 765 67 32).
e) Złożenie wniosku osobiście
Można także złożyć wniosek w formie papierowej w urzędzie, gdzie na miejscu otrzymamy odpowiedni formularz. Możemy również wypełnić go wcześniej, i dostarczyć wypełniony w wersji papierowej.
f) Wniosek o wpis do CEIDG może również złożyć pełnomocnik ustanowiony na zasadach ogólnych
g) Wysłanie wniosku listem poleconym
Wypełniony wniosek można wysłać listem poleconym (w przypadku przesłania wniosku listem poleconym powinien być on opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy potwierdzonym przez notariusza).
Elektroniczny wniosek CEIDG-1
Składanie elektronicznych wniosków jest możliwe wyłącznie za pomocą odpowiedniego formularza.
Wniosek elektroniczny jest dostępny na stronie internetowej urzędu gminy, na platformie ePUAP pod adresem
www.epuap.gov.pl lub za pośrednictwem strony internetowej Ministerstwa Gospodarki
www.mg.gov.pl.
Serwis vat-r.pl umożliwia szybkie i wygodne wypełnienie elektronicznego wniosku CEIDG-1. Interaktywny wniosek CEIDG-1 dostępny jest w zakładce Narzędzia Biznesowe w sekcji Załóż firmę online.